14. 12. 2022 – Klub Vagon, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Karel Valtr (ilustrační foto)
Publikováno: 21. 12. 2022
První a jeden z posledních koncertů, který jsem letos navštívil, mají společné místo konání – klub Vagon. Společná je také kapela: hardrocková parta pevně semknutá kolem svého lídra, kytaristy Paula Kowacze RED BARON BAND (RBB).
Nezměnila se ani sestava, kromě Kowacze ji tvoří: Marika Postlerová (zpěv), Jiří G. Rubeš (baskytara) a Radek Horník (bicí). Hned na začátku musím Red Baron Band ocenit za jejich úctyhodný výkon, kapela totiž bez jediné přestávky hrála něco přes dvě a půl hodiny.
Na playlistu se nacházely písně z dlouho připravované desky Last Chance i starší osvědčené hitovky a došlo i na vánoční koledu – hardrockově upravenou Rockin‘ Around The Christmas. A skupina předělala i svou vlastní písničku Get Out. Vezměme to však hezky popořádku.
Asi čtyřicet fanoušků si jako první poslechlo Have You Ever Been, která se objeví na zmíněné novince. Vím, že na studiové nahrávce má být tahle skladba doplněna o hammondky, jsem tedy velmi zvědav, jak bude znít. Viděl jsem už několikáté vystoupení s Marikou a mohu s radostí říct, že udělala velký pokrok. Dříve jsem jí vytýkal nedostatek charismatu i to, že na pódiu působila příliš pasivně. Obě mé výhrady jsou již minulostí. Zpěvačka pomalu od Paula Kowacze přebírá otěže koncertu do svých rukou: čile a vtipně komunikuje s publikem, tancuje po pódiu, zkrátka stává se z ní pravá frontmanka. Snad jen časté listování a hledání textů v tabletu kazí jinak dobrý dojem.
Je jedině dobře, že Red Baron Band sestavují na každý koncert jiný playlist, nehrozí tedy, že kapela nebo posluchači upadnou do stereotypu. Na svých koncertech hrají i poměrně hodně akustických skladeb, ani tentokrát tomu nebylo jinak, i když nebyly zařazeny do jednoho bloku jako jindy. Jednou z takových byla již zmíněná Get Out z alba In The Light (2003) a snad pro odlišení skupina k jejímu názvu přiřadila římskou číslici II. Musím říct, že akustická podoba psychedelické písničky ji změnila k nepoznání. Ostatně přesvědčit jsme se o tom mohli ke konci koncertu, kdy zazněla její původní podoba, ale k tomu bylo ještě daleko.
Na nové desce se objeví také Victoria, která nepostrádá hitové ambice. Z těch starších zazněly například: Remedy, Like Little Child, obě pocházejí z desky MusicMust Change (2006), nebo o něco mladší Gambler ‒ tu si zase můžete poslechnout na zatím poslední fošně Reflections (2010).
Svou doposud asi největší pecku Livin‘ Behind Jail’s Door, která nenechala nikoho v klidu, si kapela nechala na závěr. Po ní následoval pouze přídavek v podobě Proud Mary od Creedence Clearwater Revival.