4. 11. 2021 – Klub Vagon, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Markéta Kolínská
Publikováno: 16. 11. 2021
V klubu Vagon na pražské Národní třídě odehrála svůj poslední koncert v klasické sestavě ženská heavyrocková formace THE AGONY. V roli předskokana ji doprovodila mladá partička MADE ON EARTH, která se na naší rockové scéně pomalu začíná zabydlovat. Kapela nebyla vybrána náhodně, v obou uskupeních totiž doposud účinkovala kytaristka Tereza „Terka“ Pšenčíková, která se rozhodla z The Agony odejít.
Sestavu Made On Earth vedle již zmíněné kytaristky tvoří: Eliška Dušková (zpěv), Max Cherepanov (kytara), Jakub Malčánek (basová kytara) a Jaroslav Riegel (bicí). Skupina stanula na zdejším pódiu již pár minut po půl deváté, což pro ty, kteří svůj příchod načasovali na pozdější dobu (obvyklý začátek koncertů ve Vagonu je v devět hodin) znamenalo, že přišli o otvírák Breakdown, Ale před námi bylo ještě dost písniček na to, aby se fanoušci mohli seznámit s tvorbou Made On Earth.
Na autorství skladeb se podílí celá kapela, faktem ale je, že většina prvotních nápadů zatím pochází od Terky Pšenčíkové, která v nich dává průchod své zálibě v progresivní hudbě. To se projevilo hned v následující Sunlight (Disco), kde mě v jejím úvodu zaujala nápaditá kytarová figura. Za pozornost také stojí vokál Elišky Duškové, která disponuje chraplákem dobře se hodícím do muziky Made On Earth. Že svůj hlas dokáže naladit i na jemnější polohu dokázala v pomalé Arizona.
V písních nebylo Elišce co vytknout, avšak mezi nimi jí bohužel nebylo moc rozumět, jako by při mluveném slovu ztrácela jistotu, kterou jí dával zpěv. Na to, že kapela v tomto obsazení hraje necelý rok, působila velmi sebejistě a sehraně. Přišlo mi, že do některých písní by se hodil klávesový podkres, ale nikde není psáno, že co není teď, nemůže být příště.
Třičtvrtěhodinka, kterou měli Made On Earth pro své vystoupení vyhrazenou, uběhla neuvěřitelně rychle, a tak zbyl čas už jen pro závěrečnou Jamík a přídavkovou The Cell Of The Wildlife. Kdo si chce Made On Earth poslechnout, má příležitost 4. prosince na lodi Kamina.
Dodejme, že na Rockovém světě brzy vyjde rozhovor s Terkou Pšenčíkovou a Eliškou Duškovou, v němž bude tahle zajímavá kapela představena více.
The Agony existují osm let, sedm vystupují v klasické sestavě: Nikola „Niky“ Kandoussi (kytara, zpěv), Tereza „Terka“ Pšenčíková (kytara), Kateřina „Kejtý Skejtý“ Sýkorová (basová kytara) a Martina „Kajda“ Balcarová (bicí). Jak již bylo zmíněno, skupina v tomto obsazení zahrála naposledy: Terka a Kejtý rozhodly odejít a věnovat se jiným svým aktivitám.
Koncert stylově zahájila vypalovačka Shoot, která pochází z desky 689 (2017). Největší hit T.W.S. ovšem pochází z kapelních začátků, studiově tahle písnička vyšla dvakrát: nejprve to bylo na EP Loud And Furious (2013), to ještě nesla nezkrácený název The Whore Song, později se dostala na řadovku Dirty And Dangerous (2015).
Playlist byl namixován z písní celé kariéry kapely, fanoušci si tak mohli poslechnout jak jednu z nejstarších věcí Kick Ass, kterou The Agony příliš často nehrály, tak třeba tvrdou Annie ze zatím posledního počinu Eclectic (2020). Ve Vagonu se nacházela asi stovka fanoušků, kteří holkám vytvořili znamenitou atmosféru, ony si to náležitě užívaly a sázely jednu lepší pecku než druhou. Zazněly například: Give It To Me, Dirty And Dangerous, Midnight Destruction či Evil Angel. Na rozlučkovém koncertě jsem očekával, že obě odcházející členky dostanou určitý prostor pro svá sóla, bohužel se tak nestalo. Kejtý se však mezi písničkami snažila přítomné pobavit svým specifickým humorem, který nemusí vyhovovat každému. Já jsem na něj ten večer náladu neměl. Důležitější je ale muzika, a ta byla parádní. Všechno ale jednou končí a konec měl i tenhle večírek.
Přídavek obstaraly Rockin’, Impossible a Lets Get Spades, která definitivně uzavřela jednu kapitolu The Agony. Jisté je, že kapela rozhodně nekončí a intenzivně shání nové členky. Já už teď vím, že se na první koncert v nové sestavě půjdu podívat.
Celá fotogalerie: