22. 6. 2021 – Písecká brána, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Jan Hradec
Publikováno: 7. 7. 2021
Opominu-li nedávný online koncert, vystoupilo akustické duo HONZA HOLEČEK & PAVEL MARCEL v Praze vůbec poprvé. Ke své premiéře si zvolilo příjemné prostředí kavárny Písecká brána nedaleko Pražského hradu. Jako hosté se divákům představili německý kytarista ANDREAS BRUNN a bulharský saxofonista VLADIMÍR KASPAROV.
Celý večer se konal v rámci každoročního cyklu Jazz Gate. Nejprve tedy posluchačům zahrála německo-bulharská dvojice, která byla většině přítomných zcela neznámá. Kytara a saxofon nejsou spolu na pódiích moc často k vidění, takže bylo otázkou, jak si oba muzikanti se svým vystoupením poradí. Jejich souhra byla vynikající a oba své nástroje mistrně ovládali. Písničky byly hodně ovlivněné jazzem, což nebylo na škodu. Více mi vadilo, že byly dlouhé a příliš komplikované, takže se v nich posluchač často ztrácel. Podle reakce publika soudím, že bylo ten večer naladěné na jinou muziku.
Honza Holeček a Pavel Marcel spolu vystupují asi rok, a přestože dlouho hrát nemohli, mají už slušnou fanouškovskou základnu. A protože jsou oba vynikajícími muzikanty, nebyla na nich dlouhá pauza vůbec znát. Repertoár tvoří slavné hity světových hvězd. Nejvíce jich pochází od Neila Younga, v Písecké bráně zazněly například: Heart Of Gold, Mr. Soul či Hey Hey, My My. Všechny Holečkovu charismatickému hlasu dokonale sedí.
Od The Allman Brothers Band si dvojice vypůjčila pomalou Melissa a kultovní song Midnight Rider. Opravdovou perlou v podání Holečka s Marcelem je Say Ain’t So Joe od téměř zapomenutého písničkáře jménem Murray Head, který kdysi v muzikálu Jesus Christ Superstar zpíval roli Jidáše. Leč pojďme zpět do Písecké brány. Všechny potěšila výborně zahraná Father and Son. Osobně mě velmi překvapila podmanivá Personal Jesus od Depeche Mode. Od pravověrného hardrockera, jako je Honza, bylo její zařazení nečekané. Zazpíval ji však skvěle.
Pavel Marcel kromě kytary obsluhoval ještě rytmický pedál, kterým obohatil zvuk všech písniček. Ty díky tomu zněly rozmanitěji, než kdyby byly hrány pouze na kytary. Navíc se Pavel staral i o show a publikum občas pobavil publikum nějakou vtipnou grimasou či gestem. Asi po hodině se rozezněl tradicionál Gallows Pole, který předznamenal konec výborného koncertu, Málokdo ví, že tenhle hit má své kořeny až v devatenáctém století. Nejvíce ho však zpopularizovali Led Zeppelin, když jej nahráli na své třetí album.
Obecenstvo si vytleskalo jednu přídavkovou písničku, kterou byla skvělá Scarborough Fair, v níž Honza odložil kytaru a jeho bezchybný vokál zněl pouze za Pavlova doprovodu.